Alla inlägg under maj 2011

Av Emma Andersson - 19 maj 2011 13:22

Just nu ligger Mathilda och vilar, Hon va ju helt slut stackaren.. Inte lätt att vakna så tidigt. :) En annan är med rätt bra trött men kan inte vila. :/


Jocke och Kevin är iväg en sväng.

Skulle hämta den dära apparaten som man göra massa olika gottigheter. :) hehe.. :p

Så undrar om man kommer kunna somna ikväll. :) haha..


Blir lite sen lunch när dom kommer tillbaka med, Sen vet jag inte vad vi ska hitta på riktigt. Blir kanske ut en sväng om regnet nu håller sig borta annars så har vi massa mys här inne i stället med pussel, spel osv. :) Inte helt fel det heller. :D


Nej nu ska jag ta min kopp te och sätta mig i soffan och bläddra lite i min tidning.


Av Emma Andersson - 19 maj 2011 08:33

Kan man verkligen säga idag. 06:18 slog Mathilda upp sina stora blå. Trodde jag såg fel när jag kollade klockan. haha.. Kom ju inte i säng försen runt 1 inatt, fyhundan men jag får skylla mig själv. :)


Upp, Fixade en beställning på varm oboy och en macka. Sagt och gjort, Hon mumsade i sig och kollade lite lv under tiden.

Just nu står hon i duschen och jag ska strax ringa Lollan och inta morgon ciggen. Jag har inte rökt ännu idag, Röksugen som fasen börjar jag bli nu :p haha..


Idag får vi hem får super fina mång maskin. ;p haha.. Kan ni gott spekulera i varför jag skrev mång maskin ;) Visar bild senare idag kanske. :) Ska bli skoj att testa den iaf. :D Hehe..


Nej nu ropar Mathilda att hon ska ha hjälp med tröjan, Men ha det.


emma , -


sommarnatt.

Av Emma Andersson - 18 maj 2011 21:57

Trött som en gnu är jag ikväll, Fast jag är ofta trött om man frågar Jocke men ja ;) haha.. Men klockan är faktiskt efter tio så då får man va trött om man heter Emma.. Det tycker jag iaf. :p


Idag har vi varit på lekplatsen och lekt av oss en del, Mathilda älskar ju lekplatser. Riktigt skoj hade vi :)

Handlat lite som fattades här hemma, Gått halva grannbyn runt typ, Varit och hälsat på det nya dagiset har vi med gjort. Kändes bra. :)


Blivit en massa snack om allt och ingenting med ollan lollan i telefon och vevve fick jag pratat med en sväng innan idag med. :)


Jocke har ju varit iväg en sväng nu på kvällen på möte, Gick bra sa han så det är ju bra. Blir ett möte i morgon kväll med..

Blir mys för mig och Tildis då med. :)

Har myst en massa nu ikväll, Pratat lite, Kollat på Pippi långstump. <3


Nu är iaf min man hemma, Mathilda sover och jag sitter här. :) <3


Saknar Pontus så fruktansvärt med, Så fel så fel..

Lillebror saknar jag med men vi får ta och ses snart. <3


Nej nu ska jag spana vidare på nätet..

Ha det så länge.


emma , -


tillsammans är vi bäst.   

Av Emma Andersson - 18 maj 2011 08:51

Dagarna bara flyger iväg, Halva veckan gått redan. sjukt ju.


Blåser en del ute idag men det är sol iaf och det är ju skönt. :)

Sluta blåsa nu med bara så är det perfekt väder..


Har ringt och bokat tid till läkaren gällande Mathilda nu, Fick en tid redan i början på nästa vecka så det är skönt.. Hoppas nu bara inte pricken är ngt och att det är bra med fötterna. Men känner att det är lika bra att kolla upp det då hon själv påpekar att det gör ont så.


Annars idag då?

Städa och tvätta står på schemat, inte så roligt kanske men ett ont måste :p

Sen ikväll ska Jocke iväg på möte.

Måste se om vi kan reda ut tven med, bara 1, 2 och barnkanalen som fungerar. Vi har ju parabol så då borde ju alla eller inga kanaler fungera kan jag tycka?! Annars får jag ringa till Viasat.


Nej nu ska vi klä på oss och göra oss i ordning för en liten tur ute. Men ha det bra.


emma , -


<3

Av Emma Andersson - 17 maj 2011 11:02

Ja regna rju idag igen, Suck. haha.. Men samtidigt tycker jag bara det är så himla mysigt. Älskar verkligen regn/åska och blixt väder. :)

Men lite sommarvärme hade ju samtidigt inte skadat. :)


Har spenderat massa tid nu på morgonen/förmiddagen i soffan och myst med lill fisen. :) <3

Måste berätta något om Mathilda med som jag glömt av, Kanske inte så intressant för andra men för en annan är det, Är så stolt över henne ju :)


Mathilda går numera på pottan/toaletten hela dagarna och har bara blöja när hon sover, Ibland vill hon ha det när hon ska göra nr 2 med men ja, Hur som helst så :) Ibland vill hon ha blöja om vi ska iväg med, Men hon säger alltid till när hon behöver uträtta ett behov och då springer hon till toan eller pottan och jag är så stolt över henne :) Hon är så duktig. :) <3


Idag vet jag itne riktigt vad som händer, Jag ska ringa ett samtal och boka ett möte det är väl det tror jag, Inget planerat.

Saknar svärmor + familjen gör vi med. Kanske ska kolla läget med dom och se vad dom gör och om vi kan boka in något nu snart. :)


Men ha det så bra i regnet allihopa. :)


emma , -


lycka. <3

Av Emma Andersson - 16 maj 2011 13:30

Just nu rinner mina tårar som gud jag vet inte vad.

Jag hatar när verkligheten kommer ikapp en och man inser att du aldrig mer kommer komma tillabaka..

Det ska ju inte vara såhär, Du ska va här, Här med oss Pontus! Varför? Det frågan ställer jag mig själv ofta varje dag..


Man mår inte bra, Man känner sig så vilsen, Jag är rädd, fruktansvärt rädd.

Jag är evigt tacksam jag framför allt har Jocke och Mathilda vid min sida, Men jag rår inte för det jag drar mig undan, tillbaka. Straffar det dom? Ja det vet jag att det gör, Det är det sista jag vill. Men vad ska jag göra? Jag kan inte få tillbaka dig min fina bror.. <3


Jag vet att Jocke känner sig hjälplös och han gör allt han bara kan och lite därtill. Han är en guldklimp den mannen! Jag älskar dig och Mathilda så ofantligt mycket.


Jag vet att du förstår mig och inte trycker på mig, Men jag vill inte må såhär, Jag vill inte va trött, arg, ledsen, irriterad mm. Glad! Jag vill va glad och ni gör mig glad, Jag måste bara tilllåta hela mig att va glad, Jag evt att PPontus hade velat det. Men åter igen så kommer det där jobbiga, Det jobbiga att du inte längre finns.

Sms har skickats till dig ihop om att det bara är en dröm, Man skriver till dig, Vill ringa dig men man vet att det inte går. Jag hade gjort mycket för att få höra din röst och få se dig le ännu en gång, Det är fel att du är borta, så fel!


Nu ska jag passa på att pussa min man lite extra medans Mathilda sover middag och förklara för honom hur mycket jag älskar honom.

Han och Mathilda får mig att stå. Ni är dom allra bästaste min hjärtan. <3


Ha det bra.


emma , -


det finns en tid efter detta med. <3

Av Emma Andersson - 16 maj 2011 08:22

Dagarna bara springer iväg, hua..


Sitter här nu med min morgon kopp, Mathilda kollar playhouse Disney och Jocke sover..


Ska strax sätta igång och ringa alla samtal som måste ringas, Är en hel del. Usch, Men ja lika bra att ta tag i det.. Hoppas bara på lite medvind i vissa samtal men det ska nog gå bra, Känns bra så :)

Ska sparka upp Jocke med snart, För han har med lite samtal att ringa..


Regnat hela natten och regnade när vi gick upp i morse men uppehåll nu men ser ut att börja närsom igen så idag håller vi oss inne. Men lika mysigt det. <3

Ska tvätta lite och så idag med.


Men ha det bra.


emma , -


<3

Av Emma Andersson - 15 maj 2011 14:19

Höll på att somna i soffan för ngn halvtimme sen och vem kom i full nittio då och ropade mammmmma, jag är vaken? hehe..

Den lilla tösen gör en så himla glad så orden inte räcker till.. <3

Hon frågade efter Jocke men han är ju fortfarande iväg då börjar hon gråta. Hjärtat. <3


har suttit och kollat playhouse disney och myst lite, strax förbereda maten..


Ont som tusan har jag i min staackars nagel med, Slog i kanten på toaletten innan och nu gör det dunder ont, aj aj..


På tal om mitt föregående inlägg så menar jag inte att det bara är en som ska höra av sig utan man ska ju ända va två om det. Men lite respons vill man ju ha, Har varit nere många ggr sen jag/vi flyttade hit men aja..

Nu ska vi ta oss vars en kopp te jag och Mathilda, Jag en cigg, Sen ska jag inta soffan igen och mysa med Tildis kanske man hinner vila ögonen lite ;p

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards