Alla inlägg under december 2012

Av Emma Andersson - 17 december 2012 10:17

Inför morgondagen!
Benjamin blir ett år i morgon..
Visst är jag överlycklig att han fyller ett och är med oss men när man tänker tillbaka vad som hände för ett år sen är man inte så tuff, Men vi har en kämpe, Han fick rätt på andningen och lyckades till slut få igång andningen men fyfan vilket första dygn det va.
Idag är det ett år sen jag fick ännu en blödning och ambulans in till sjukhuset då dom trodde dom fått stopp på det ännu en gång men när värkarna inte försvann efter ett dygn och ännu en blödning som kom den 18:e så gick allt mega fort.
Min älskade syrsa! <3

Annars har det varit rätt lugnt de senaste dagarna. Therese och Morgan kom hit i Lördags, Drack lite glögg och spelade sällskapsspel. :) Va en mysig kväll sen stannade dom över natten, Sen va det ju 3:e advent igår, Går snabbt nu. :)
Trist är det dock att snön håller på att töa bort. :( Men håller fortfarande tummarna för en vit julafton. :)

Nu ska jag fortsätta myset med Mathilda en stund innan jag måste ta tag i lite saker, Grabbarna sover ännu. Sen väntar vi kaffegäst. :)

Ha en bra dag.

,- emma
...Tids nogså kanske...

Av Emma Andersson - 13 december 2012 08:38

Runt sex va vi uppe och hoppade här hemma, gäsp säger jag bara. Har man barn som normalt sover till runt åtta tiden är sex skitjobbigt, haha..

Men med kaffe och två glada ungar och en sjungande karl så startade morgonen bra. :) Kvart i sju va vi på dagis och vid sju började barnen sjunga. Så duktiga va dom. :) Använde tecken till alla låtar samtidigt som de sjöng med, De lär sig teckenspråk på just Mathildas avd då dom har en pojk där som behöver det, Tycker vi här hemma bara är kul. Mathilda tycker det särskillt är kul när hon kommer och frågar om vi kan allt, Javisst säger vi. Så ber hon oss teckna det hon säger och när vi inte kan skrattar hon bara och säger ibland kan jag mest här hemma, Haha goa unge. <3

Nu sitter vi och myser lite i soffan och ska strax bege oss uti denna kylan igen.. Brr..
Lite möten och så står på agendan!

Åh!! I morgon får vi äntligen vår luftvärme pump installerad, Ska bli så skönt. Kunna stänga av elementen nästan, Har ju enbart direkt el nu och det mina vänner är inte billigt! Haha.

Bjuder på två bilder på våra hjärtan. Ha en bra lucia alla.

,- emma
...tipp tapp...

Av Emma Andersson - 9 december 2012 21:21

Har jag och gubben haft ikväll, När barnen lagt sig så dukade vi fram lite kex, olika ostar och vitlöksbröd. Himla mumsigt, Till det kollade vi på Solsidan. :) Bra avslut på denna veckan ja..
Jag har lite kli i fingrarna så jag funderar på om man inte ska gå upp där uppe och påbörja målningen på Benjamins rum, hmm.. Klockan är ju ändå rätt sent men åh! Haha, Ska snacka med Jocke och kolla om han med är sugen på det eller om vi ska vänta tills i morgon..

Nu småkollar vi på tv bara och myser..
I veckan som kommer nu så känns det som det kommer va full rulle.
Har en massa på kalendern denna kommande vecka. Hur ska allt hinnas med?! Haha, Men det löser sig och veckan kommer flyta på. :)
Är så tacksam vi är två om sakerna. :)

Nu ska vi fortsätta tvmyset här hemma och fundera på hur vi ska göra med målningen.
Hoppas ni andra med haft och har en trevlig kväll.

,- emma
...ödet som styr...

Av Emma Andersson - 9 december 2012 10:55

Veckorna bara springer iväg, Två adventer kvar sen är det julafton, magiskt! Längtar så. Och om ynka 9 dagar blir syrsan 1! År, hjälp..
Detta året må ha passerat oehört fort men jag vet och minns resan vi gjort. Är så tacksam att vi står här tillsammans idag och kan se tillbaka med ett leende på läpparna. Visst vissa dagar slår verkligheten till och man minns de första två dagarna Benjamin kom, All rädsla som kom. Men här står vi, Ett år senare med en frisk välmående pojke och den 19 December när vi ska in till Neo igen så blir vi helt fria från dom, Det är med blandade känslor, Bo vår läkare och Erika får sköterska. Hur ska vi någonsin kunna tacka?

Har läst om det jag skrev sist här i bloggen och jag håller med. Har med känt känslan att inte räcka till, Att inte va god nog. Många gånger har det känts som om man vore en fettfläck på tapeten som ni inte kan bli kvitt, Jag står liksom ändå här. Många saker har gått fel och envisheten har vi alla, Vilket många gånger gjort saker värre men samtidigt tycker jag om att vi alla är envisa. Haha..
Men det kändes så sköntatt höra att vi inte är de enda som tänker och saknar, Min bitterhet har för längesen lagts åt sidan även om man inte alla ggr velat erkänna det kanske. Jag måste med erkänna att jag med varit lite svartis när man läst inlägg och sett bilden, Man saknar gemenskapen, Alla skratt, middagar och så mycket mer. Men samtidigt har jag inte velat gräva ner mig utan stått upprätt och försökt se till det jag har här runt mig istället men ni har ofta funnits i tanken och ibland har man lekt med tanken hur det skulle va om allt vore annorlunda.. Men för allas del och för att slippa att kanske någon ska bli sårad så måste man fortsätta som vi har det.. Sant men oehört trist och ledsamt. Men jag vill verkligen inte såra er på någon vis utan se er välmående, glada och lyckliga.

Natten har vi spenderat hos Pernilla och Mattias och nu sitter vi i köket och dricker kaffe och pratar om allt och ingenting. Fin fina människor, En vänskap på 12 år, unik och värdefull. <3

,- emma

Va rädda om er

Av Emma Andersson - 8 december 2012 09:02

Har jag och ungarna nyss kollat på. :) Man dras tillbaka till 96 och man va tio år och kollade på samma kalender, Härlig känsla.. :)

Har snöat ännu mera inatt så nu ligger snön tjock igen. Blir lite julskyltning idag sen vidare till fina vänner för middag, Härligt sällskap och mys. Kommer bli en mysig dag.

Nu ska jag fylla upp min kaffe kopp och ringa systern min. Ha en bra dag.

,- emma

...ödet...

Av Emma Andersson - 7 december 2012 12:04

Ute och det ringlar ner ännu mer snö. Hoppet om en vit julafton finns fortfarande. Håller tummarna hårt.:)

Igår va vi iväg hos Tessan och Morgan, Hon fixade mina naglar så nu har jag fina jul naglar.:) Röda tippar.:)
Dom hade vuxit som attans sen förra gången så nästa gång behövs nog inga tippar skulle jag tro.:)

Sen blev det hem och mysa ner oss i soffan till lite tv.
Idag har vi myst hemma bara än så länge, Ska ge oss ut om ett tag för att kolla upp vissa saker sen styr vi hem till Pernilla och Mattias.:)
Måste ringa ett samtal med, En väldigt viktig person fyller år idag. <3

Har tänkt en massa de senaste dagarna, Det är så trist att det är så här egentligen, Även om det kanske är det bästa så är det trist. :/
Mathilda frågar ofta och nu när vi närmar oss jul är det mer, Hon frågar om jag minns julen då hon fick en fin skrållan docka sen om jag kommer ihåg hur hon fick se raketerna med dessa då hon spenderade nyår med dom, Och ja visst minns jag. Vi kollar ofta på kort från den julen och övriga bilder med er. Jag vet att jag är som jag är och att det lätt kan bli fel men ibland önskar man ändå att det va som förr, Att vi träffades, Att Mathilda hälsade på er osv. Ännu mer finns funderingarna där sen Benjamin kom, Han blir ju nu snart ett år och jag vill och hoppas att han en dag får chansen att träffa sin riktige morfar. Mathilda säger till honom när vi kollar kort att det är vår morfar och mormor sen har vi en annan morfar och mormor med. Varför ska det va så komplicerat!? Det är ledsamt det är det. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att ni mår bra, Har det bra och lever gott. :)

Nej nu ska jag hoppa in i en dusch sen packa in ungarna i bilen för sen beger vi oss..
Kommer bli en bra dag i dag känner jag. :)
Även om man har eftersläng av förkylningen så är jag lycklig, Benjamins 1-års dag står runt hörnet sen väntas en fin julafton med min fina familj och underbara människor sen skålar vi in det nya året och blickar framåt, Jag är glad.:)

Ha det så bra alla och va rädda om det ni har och ta hand om det.!

,- emma
...Jag hör hur du tassar runder hos oss...

Av Emma Andersson - 4 december 2012 09:13

Älskar känslan man får av julen nu, Snön ligger tjock, orörd, vit och fluffig. :) Det snöar nu i skrivande stund med, Barnen helt lyriska och ljusen lyser fint i hemmets alla vrån. <3 Känslan är på topp..


Just nu är Mathilda på dagis och Benjamin vilar lite, Han vaknade fem över sex idag så va lite trötter nu. Själv vaknade jag tio över fem! hallå? Pigg som en lärka med, Undrar när jag däckar på soffan ikväll. haha.. :P


Idag ska vi in och handla färg till Benjamins rum. :) Sen ska vi hem till Pernilla och Mattias efteråt för lite planerings fix. :) 


Läste en sak på en blogg igår, Fick en stor klump i magen när jag började läsa men insåg sen att ingenting hade hänt de personerna.. Tack till någon där uppe! 
Står idag inte dessa personerna nära men oavsett så betyder dom lika mycket för mig/oss som dom hela tiden gjort, Det kommer aldrig förändras. Ni är dom ni är och vi älskar er även om allt är som det är. Jag är tacksam att ni va/är oskadda. 
Som personen i fråga själv skrev på sin blogg så får det en att tänka, Tankarna kan bli många och man kan bli lite sentimental. Med handen på hjärtat så hade jag blivit riktigt ledsen om något hänt dom, Jag vet att fler här hemma blivit det. Jag slängde faktiskt iväg ett sms om sa att jag inte tog åt mig av det som skrevs på bloggen men innerst inne så hoppas man ändå kanske på att en liten del va riktadt till oss.. Men som sagt, Glada att ni mår bra.


Nu ska jag och min älskade hälft dricka lite kaffe och njuta av tystnaden och av varandra.

Ha det bra och sköt om er.


emma,


,- <3

Av Emma Andersson - 1 december 2012 00:16

Då va denna månaden med gjord ja. December i morgon och idag fick vi se snö flingor. Va dock lätträknade sådana. :p Haha.. Hoppas det kommer fler och måååånga snart.:)

I morgon bitti så sitter vi bänkade här hemma 08:45 och kollar på Mysteriet på Greveholm.:) Äntligen en julkalender att längta till. Hehe

Myss pratat med syster i telefon, Åh jag är så glad. :):)

Nej nu ska jag kolla klart på Bad Company sen tar jag nog gubben i näven och hoppar i säng.

Ha det så bra alla.

,- emma
...tillsammans är vi oslagbara...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards