Alla inlägg under november 2013

Av Emma Andersson - 12 november 2013 12:42

Vi håller på med ett projektarbete som visar hela vår utbildning. Skulle mötas inne i skolan idag för att stämma av, Göra ändringar mm.. Kändes ju jäkligt lönt att åka dit när ingenting blev gjort då vissa inte är klara. Suck.! Sen va vi ett gäng som ville vi skulle fixa allt det sista i morgon, skriva ut och sätta ihop i morgon så nu ska vi göra det även om det blev lite sura miner från vissa.

Nu är jag på väg hem iaf, Ska dricka en kopp kaffe när jag landat hemma. Regn och rusk ute sen blir det att rymma ut allt från lekrummet och dra upp mattsn där inne och lägga golv. Fast vi ska måla först innan vi rycker upp mattan för gör ju inget om det kommer färg på den. Ska bli skönt när det är klart. När det rummet är klart så blir det att fixa golvet i hallen och köket och total renovera toaletten. Längtar till det är klart, Haha..

Aja, Vi hörs kanske sen.

,- emma
...ensam med mina tankar...

Av Emma Andersson - 10 november 2013 22:28

En mysig dag uppe på Raggebo. (Svärföräldrarnas hus heter så.)

Vi blev bjuda på supergo smörgåstårta. Efterrätten blev kakor/glass/kladdkaka mm.. Lagom mätta blev vi kan man ju säga.

Jag mitt dumma nöt och likaså Jocke smakade lite vanlig glass och fy helvete vad våra magar gjorde ont och krampade efter. Så nu bestämde vi att vi måste va hårdare mot oss själva med och inte fuska med mjölken. Oftast så blir det ju så vi gör. Barnen äter helt mjölkfritt och vi med men vi slarvar med oss själva. Ajabaja.

Nu ska vi mysa ner oss i soffan och bara va.
Hoppas ni haft en bra dag alla.

,- emma
...tillsammans...

Av Emma Andersson - 10 november 2013 15:32

Fars dag idag ja, Vi har myst här hemma hela morgonen och ätit lite gott. <3 Världens finaste pappa till kidsen. Vi älskar dig.

Vi ska nu snart bege oss hem till svärföräldrarna för middag och lite kalasande, Svärfar fyllde ju år härom dagen med så. :)

Stort grattis till alla pappa där ute idag. :) Jag har inte möjlighet att träffa min idag då vi bor ca 15 mil ifrån varandra men tänker på honom. <3
Skickar även en tanka till min bio pappa. För oavsett vad så ja.. <3

Nej nu ska vi göra oss lite kalasfina men ha en trevlig dag/kväll alla.

,- emma
...memories...

Av Emma Andersson - 7 november 2013 15:37

Vad jag önskar att jag kunde ta över dina öron med! Nu är båda hennes rör ute ut öronen och det börjar ju jättebra! Va på vc igår, Kraftigt inåtbuktande trumhinnor fullt med vätska bakom, röd som en tomat i båda öronen och en nätt öroninflammation på det. Läkaren på vårdcentralen blev sur på läkaren vi fick på sjukhuset i somras och skulle nu skriva i remissen att nya rör skulle sättas in direkt då alla Mathildas öroninflammationer som liten har påverkat hennes hörsel rätt kraftigt så nu hoppas jag att vi får tiden till sjukhuset snabbt och att allt går smidigt när vi kommer dit. Håller även tummarna att vi får den manliga istället för den kvinnliga när vi kommer dit så det blur bättring! För Mathilda fick domen igår att hon kommer behöva rör tills hon vuxit färdigt och att hon behöver hjälp med att "jobba upp undertonerna" de som hon har problem med annars finns risken att hon kommer behöva hörapparat i ung ålder. Så håll tummarna för oss. <3

Idag har de haft fotografering på dagis. Ska bli spännande sen när vi får hem dom. :)

Skolan flyter på för fullt, Enbart nästa vecka kvar där med sen går vi ut på apl. Känns rätt häftigt att om en månad har jag ÄNTLIGEN min utbildning. Så jäkla stolt är jag över mig själv! Bättre sent än aldrig att skaffa den men denna gången hade jag full motivation och kände att wow, detta vill jag och därför fungerade det.:)

Nu ska jag plocka lite här hemma innan vi ska bege oss iväg. Min kära svärfar fyller hela 48 år idag! Grattis Kent Agent. :)

Ha en bra kväll alla.

,- emma
...om det kommer, sparas eller kastas det...

Av Emma Andersson - 1 november 2013 07:21

Igår och välkomnar November idag! Redan November känner jag! Tyckte det nyss va sommar. Haha.. Nästa månad fyller Benjamin 2!! År och sen är det julafton. Känns som vi har en del att stå i, Haha.. Jag är iaf tacksam att ingen snö har kommit ännu men det dröjer nog inte så värst länge ändå innan första snöflingorna konmer tror jag inte..

Nu är det ju Halloween, Jocke och jag ska på halloween fest i morgon. Ska bli skoj att komma hemifrån lite och umgås utan barn faktiskt. Älskar att ha barnen runt mig men ibland behöver vi vuxna ett avbrott om så bara några timmar och likaså de små. Pappa kör ner hit i morgon och myser med barnen och stannar över natten. Älskade pappa, Du är bäst! <3

Skolan rullar på i full fart. Om två ynka veckor är vi klara.:) Sen går vi ut på praktiken bara. Snart är vi klara.:) Och jag är så jäkla glad att jag snart har mig en utbildning. Kan inte sätta ord på hur mkt det betyder för mig men ni som känner mig vet nog hur glad jag är:) Sen ska jag bara hitta ett jobb med. ;) Haha.. Söker en del jobb nu med sen kan man ju alltid hoppas på att man kanske får några timmar där man gjort sin praktik sen. Vi är ju klara med aplen den 20:e December så kan ju hoppas de iaf behöver hjälp över julen. Hehe..:)

Hade ett samtal igår med som fick mig att vakna upp lite med, Tog ändå hårt och jag och Jocke pratade efter samtalet så vi får se vad som händer. Men vi står starka och tar oss förbi detta med! Jag tror nog att det är en mening med allt som sker och på ett sett så tror jag nog att man ska stänga den dörren för gott men samtidigt så vill man lämna den på glänt för hoppet finns där men jag vet inte, Jag har iaf ett stort beslut att ta och frågorna är många men vi diskuterar fram och tillbaka på vad som är bäst men just nu så är frågorna för många och saknar svar. Men förhoppningsvis så får vi de svaren snart med, Det verkar så iaf.:)

Nej nu ska jag fylla på kaffekoppen och göra lite läxor, Har hemuppgifter idag sen ska jag och Mathilda iväg en sväng vid lunch.:)

Ha en bra dag.

,- emma
...hade man vågat chansa en sista gång hos er?...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards