Alla inlägg under augusti 2014

Av Emma Andersson - 11 augusti 2014 07:41

Snart har vi bebis i vår famn igen.. Vi har ju bf den 26 men har planerat snitt tidigare och nu närmar vi oss med storkliv, känns så spännande men även nervöst för att se hur barnen reagerar denna gången på en bebis. :) Men tror det kommer gå hur bra som helst...
Vi ska in till sjukhuset för ny viktuppskattning i morgon sen ska vi träffa bm på Torsdag igen. Jag verkligen älskar att va gravid även om min kropp inte är skapt för att vara det, Detta är ju sista gången med man får uppleva det så har blivit en annan njutning denna gången. Jag kommer att steralisera mig vid snittet, Då min kropp reagerar negativt på preventivmedel och jag verkligen känner mig klar med barnafödandet så va detta ett enkelt beslut att skriva på papperna om detta. Men visst jag sticker inte under stolen med att det samtidigt är lite skrämmande men så rätt det känns! :)

Regn och rusk har vi ute idag, Skönt. Men det är samtidigt kvavt som attans.. Fast mysigt att ha detta vädret, jag längtar lite till hösten nu med alla tända ljus och allt mys i soffan med familjen.
Nästa vecka drar skola/dagis igång med och då vet man att sommaren börjar nå sitt slut, Men vi kommer få en underbar höst detta året. :)

Nej nu ska jag återgå till mitt kaffe och Pippi tittande med barnen. Ha en bra dag.

,- emma
...hoppet...

Av Emma Andersson - 10 augusti 2014 10:20

Ja så känns det nu! Nära så man nästan kan ta på det men samtidigt flera ljusår iväg..
Nervositeten kommer smygandes mer än jag är villig att erkänna, Jag är rädd för att något går käpp rätt åt helvete men jag försöker tänka positivt. Det är inte alltid så himla lätt men Jocke hjälper mig på bra tankar.
Snart snart iaf.

Har sovit i nästan 11 timmar inatt, vet inte när det hände senast. Normalt sover jag 3-4 timmar per natt.. Ligger just nu på soffan och känner hur ögonlocken vill stängas igen, Jag tror jag kommer ta en liten powernap till faktiskt.. Jocke jobbar och barnen är hos deras farmor&farfar och myser så man får passa på men lite kaffe ska jag allt ha innan..

Hoppas ni haft en bra helg alla där ute.

,- emma
...en dag...

Av Emma Andersson - 8 augusti 2014 07:39

man kluddade ner lite här inne ser jag. Haha.. Men har haft fullt upp i sommar så har inte känt att jag haft lust eller ork att sätta mig och skriva här faktiskt..

Vi har haft en helt underbar sommar med otroligt väder, Trevligt sällskap, Bad, God mat, Bus och lek, En flytt som va bland det bästa vi gjort, Massa kontroller på sjukhuset, Mysiga kvällar, Bröllop, Nya bekantskaper och så mycket mycket mera.

Vi mår alla bra och trivs i vart vi är nu, Snart drar skola/dagis igång igen. Ska bli skönt med lite mer rutiner i vardagen igen även om Jocke nu började jobba denna veckan, Snart kommer Bönan till oss med, Har ju bf den 26:e Augusti. :)

Nej nu ska jag mysa med barnen som vaknade för en liten stund sedan, Ha en trevlig dag alla. :)

,- emma
...ibland så hoppas man kanske lite för mycket...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards